måndag 11 maj 2009

Mandomsprovet

Oj va det var nära att jag gick bet i Lördags. Men - jag klarade mig med mycke hjälp av stora A. Eftermiddagen spenderades i en liten fransk by tillsammans med 200 andra gäster på franska N's bröllop. Efter kyrkcermonin samlades alla på den öppna platsen utanför kyrkan. Fint väder, blomdoft och svirrande svalor. Champagne o snittar i överflöd. Det var tufft att dricka vatten där... Efter 2 timmar av denna tortyr förflyttade vi oss inomhus där det serverades 5 rätters middag, med tillhörande vin och champagne. Där höll jag på att bryta ihop... När fois gras kom in sa jag till stora A att "nu fuskar jag". Hon svarade "det tycker jag e dumt". Det räckte! Drack mitt vatten o tittade på. Hohoho - värre karaktärstest vet jag inte om jag kan få. Men jag klarade det. Det hjälpte ju att vi gick hem vid 01.20 precis efter andra huvudrätten!! Då var ostbrickan o desserten kvar (som fö serverades vid 0330...). 'Allo, 'Allo!

En lite räddning e de "bars" som finns. Som en lite godisbit man kan tugga på som extra mellanmål. Hade 2 sådana med till Frankrike. De var helt ljuvliga!

Det var även spännande dagen innan bröllopet, när vi åt pizza tillsammans med brudparet och deras vänner o familj. Problemet var att pizzerian - en ytterst liten hämtpizzeria i nåt industriområde - inte hade några djupa tallrikar. De vaskade dock fram en degskål och brudens mamma hade en sked i väskan. Så där satt jag o sörplade tomatsoppa - mitt i det franska pizzahavet - ur en glasskål. Vad fransmännen tänkte om denna besynnerliga man, vet jag som väl inte då språkförbistringen var stor....

I övrigt kan nämnas att kostymerna sitter så illa nu att jag inte vill ha dem på. Ser ut som en säck potatis. Undrar om det går att ta in dem? Har skurit upp extra hål i bältet idag. Det blir mycket "svans" på dem. Förlorade mot broder J i tennis men spelade riktigt bra. Orkade inte riktigt, men kände mig mycket rörligare - framför allt när jag skall böja mig ner o plocka upp bollarna jag slått i nät...

Har som mål nu att få äta till mammas 80årsdag den 10e juni. Om jag håller samma takt i viktminskningen som vecka 2 två e det helt rimligt - kanske redan innan dess. Men det kräver nog en hel del motion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar