onsdag 6 maj 2009

Kläder

Idag fick jag ett recept på hummus.... Va - här skriver man en hel massa om viktminskning, Pulver, kläder speglar o annat intressant osså får man ett recept... Men det verkade gott:-)

Igår var en lång dag men med många uppskattande kommentarer. Kläderna börjar bli ett riktigt intressant ämne. Tog igår på mig en skjorta som jag troligen köpte för ett par tre år sedan - den var lite liten redan då o sedan har den i princip inte använts. Nu satt den som en smäck! Coolt. Över det tog jag på mig en kostym som stora A köpte för en 3 månader sen till mig. Den var lite stor(!) redan då. Hittade inte mitt bälte utan satte av ut genom dörren.
Jag kunde inte gå utan att hålla upp byxorna... De trillar av! Detta kommer bli dyrt!!

Var på andra mötet igår. Vägde mig, ytterligare 2,7 kilo, totalt 8,4 ner på 2 veckor. Ja du svåger U - Now we're talking!;-)

Måste bara skriva om en kroppslig funktion till. För känsliga - hoppa över följande stycke:

Nummer 2 händer ju inte ofta, men nån gång. Men det e inte som förr... Känns som jag skiter ut svart SAND. Å som Anders Gernandt skulle sagt: "Han rrrriver..." Inte så himla kul inte! Men antar att det e bra - iallafall jämfört med förstoppning! Men det kommer säkert det med.

Nu kan ni känsliga börja läsa igen. En annan liten biverkning som jag måste kommentera: Hjärnan funkar inte riktigt som tidigare. Känner mig ytterst disträ ibland. Kommer inte ihåg vad folk sagt för 5 minuter sen, hittar inte mina saker (well - kanske hände någon gång tidigare också), kör fel, eller egentligen inte fel, utan jag inser försent att "där skulle jag svängt av...". Lite obehagligt, men enligt gruppledaren helt "normalt". Tydligen e hjärnan i nåt konstant "stressmode" för att kroppen får för lite näring.

Nåväl - i det stora hela mår jag förträffligt. Den omedelbara chocken har lagt sig, såväl fysiskt som psykiskt. De flesta i min omgivning vet vad som gäller vilket gör att livet, i många stycken, nästan e som förut. Med de små undantagen att jag aldrig äter nåt och att jag känner mig grymt nöjd med den kroppsliga förbättringen!!

2 kommentarer:

  1. Pulvermage har varit i Frankrike på bröllop under ngra dagar och har därför inte uppdaterat sin blogg. Jag (stora A) vill därför passa på att säga att pulvermage var fantastisk i Frankrike som inte åt en endaste snitt, inte en minsta lilla bit av gåsleverpatén eller en smula mumsigt franskt baguette bröd. Inte heller drack han en droppe champagne eller smakade på det röda vinet. Däremot var han vackrast av alla män på bröllopet - även om jag sett honom i mer välsittande kostymer. Som Pulvermage själv sagt -det här kommer bli dyrt.

    Kärlek från Stora A

    SvaraRadera
  2. Mycket kärlek härifrån me!

    SvaraRadera