torsdag 28 maj 2009

54

Foton ropas det på. Kom hit så får du se själv säger jag! Jag har faktiskt inget foto på hur jag ser ut nu, men jag har ett som jag mentalt har inpräntat på näthinnan:


Hmmm...

Självförnekelseresonemanget (nu snackar vi konstiga ord!) gick ungefär så här:

"ser inte så himla bra ut, men det är ju hur man sitter liksom... kroppen trycks liksom ihop, osså e jag ju helt avslappnad. I vanliga fall håller jag ju in allt, liksom... liksom..."

Ja - inget jag e speciellt stolt över, men skotska T o alla andra: Jag ser inte ut så här nu!

Då - som svar på en fråga jag fått - såg mina matvanor ungefär ut så här:

  • Frukost: Två mackor, med smör o ost. 1/2 liter mjölk.
  • Lunch: Möjligen en sallad med knäckemacka. Annars typ Dagens. Vatten
  • Mellanmål: Inget
  • Middag: Typ Korv stroganoff, med mycket ris! Vi snackar ett lass! 3/4 liter mjölk
  • Efter middagen: Resterna av stroganoffen o riset
  • När Stora & Lilla A gått och lagt sig: Det jag hittade i skafferi, frys eller så. Ofta en liter glass med chokladsås.
  • Till helgen - kanske 2 flaskor vin, godis och lite annat som man kunde unna sig!
Ja - det e lite skillnad nu och en del vanor som behöver brytas....



Men nu till en lite mer upplyftande berättelse. Jag hade faktiskt en grym upplevelse i Onsdags, men innan jag kommer till det lite bakgrund:

Första dagen i detta Pulverliv gick jag förbi en reklamskylt för "Brothers". De hade erbjudande på kostymer. Jag har varit inne på Brothers förut, men det har i princip inte funnits nåt jag kunde få på mig. Jag bestämde mig då för att där skall jag köpa min nästa kostym!

Så - i Onsdags klev jag in på Brothers - i Örebro av alla ställen. Gick fram t expediten o sa: "jag skulle vilja köpa en kostym." "Visst" gnällde hon, "vilken storlek?", varpå jag svarade "jag vet inte". Hon tittade lite underligt på mig så jag tillade att jag "gått ner 15kg på 5 veckor". Hon tittade nu än mer underligt på mig. Detsamma gjorde paret som letade jacka till mannen. Det blev lite uppståndelse, men jag placerades i ett provrum och expediten bar dit diverse plagg för provning. Jag vet om ni kan förstå känslan när jag där får säga att "Nej, tyvärr men den är för stor, har du den i mindre storlek" ................ GRYMT!

Jag har skrivit detta förut men (för nya läsare) - tidigare har jag letat storlek som passade och sen hoppats på att det var hyfsat utseende på plagget. Många affärer - typ HM, Brothers, Zara etc har i princip inte varit lönt att gå in i. Har provat, insett att jag är för FET, och gått ut igen... Detta var så gööööööött.

Från att tidigare varit ca storlek 58 (har väl tryckt i mig i nån stor 56a också) så e det nu storlek 54 som gäller!

2 kommentarer:

  1. Den bilden gjorde dig inte rättvisa! Men den är säkert bra att ha som sporre när det känns jobbigt. Kämpa på, snart är det smalmage som gäller... Hälsa stora & lilla A

    SvaraRadera
  2. TACK! Hälsningar framförda. Smalmage - jo, men det e grymt mycke hud som inte försvinner... Åldern?

    SvaraRadera