onsdag 13 maj 2009

Gravitation

Funderade idag under ett långt möte på om detta är en 40-årskris. Min chef pratade då om nåt projekt som vi behöver genomföra, men där alla inte tycker lika dant. Han sa då att "gravitationen kommer ta oss dit oavsett vad folk tycker". Istället för att fundera på projektet insåg jag att det e ju den som bokstavligen har medfört detta för min del - gravitationen alltså. Så det hela beror ju inte på att jag blivit 40 utan helt enkelt på gravitationen. Japp - så e det faktiskt som lilla A skulle sagt.

Ett annat synsätt är ju också att jag har jag byggt upp för hela detta crescendo under säkert 15år. Sakta men säkert har jag fyllt på lagren tills dess att kroppen talat om för hjärnan att "nu e det dags att tömma ut det hela". Det kunde ju egentligen ha hänt när som helst.

Konklusion - Ingen 40årskris utan gravitation tillsammans med långsam uppbyggnad under många år har medfört detta Pulver ätande.

Blir man riktigt filosofisk kan man tänka sig detta som att jag karvar bort årsringar inifrån Jag e nog o gnager på fett som lastades in i lagren nån gång runt millenieskiftet. Kanske e champagnen från nyårskalaset på Östersidan som åker ut just nu...

Måste också berätta att "mitt" www.itrim.se center på Eriksberg vunnit 3 av 5 utmärkelser på nån utdelning bland samtliga center i Sverige. Bra jobbat! Tycker faktiskt dom som jobbar där e kanon. Chef S - all heder om du läser detta!!

Tydligen var ett pris för att vi som e medlemmar på Eriksberg går och tränar mest av alla i snitt. Snittet ligger strax över en gång per månad. Hallå - jag har varit där i snitt två gånger per vecka. Vad håller alla andra på med. Eller har jag blivit en träningsnarkoman. Huhh - kanske åker på en stressfraktur!

1 kommentar: