tisdag 19 maj 2009

Självbild

Igår, eller i förrgår när jag skulle gå och lägga mig sa stora A: "Du ser ju sjukligt smal ut". Detta föranledde mig att återvända till spegeln i hallen (naturligtvis till den nya punkten, med den nya belysningen..) och jag kunde bara hålla med. Ser ju sjukligt smal ut!

Well - hur kan det gå ihop. 189 cm lång, 99 kg och tycker jag ser sjukligt smal ut... Det e nåt med självbilden i hjärnan som inte riktigt hänger med. På nåt vis har jag vant mig vid den tidigare bilden och nu fattar jag liksom inte att jag har bytt skepnad. Eller...

Kanske inte konstigt att jag inte endast får positiva kommentarer - även om de överväger med 97-3. Några har en bild i sin hjärna av att jag skall se ut som Jan Stenbeck. O gör jag inte det så är det inte bra. De har - precis som jag - inte riktigt hunnit me i hjärnan. Eller så har de hunnit med, men tycker att det var bättre förr. Men man väljer ju själv vad man tror på (För jag ser ju naturligtvis såååå himla mycket bättre ut nu;-)).

Inser att jag kanske halkat iväg från mitt primära syfte med hela den här grejen: Att förbättra hälsan. Hmm - den där fåfängan gör sig mer och mer påmind. Rysare!

Nå - nock för idag - har lite tankar kring vilka det är som säger vad samt också varför jag tappar muskler o inte fett. Kommer imorgon eller nån annan dag. Skotska T och mamma - ni får helt enkelt ge er till tåls;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar