måndag 18 maj 2009

Drömgränsen!?

Nån gång i lördags sprängdes drömgränsen (om statistiken stämmer). Då gick jag ner på 2 siffrigt. Decitonnet e borta! Vägde in på lätta 99,0 kg imorse! 13,2 kg ner på 4 veckor.

Nu var det inte bara positiva besked. Tyvärr var det mycket annat än fett som förvunnit enligt den märkliga vågen. Endast 1,2 kg fett på 2 veckor e på tok för lite. Det e kanske för att det e så gammalt o ingrott! Eller så har jag helt enkelt druckit för lite vilket i så fall skulle innebära att jag inte gått ner 13,2 kg på riktigt... O då e jag kanske jag borde vara över decitonnet igen.... Tur man e ekonom så man kan hålla reda på alla siffror.

För alla er som aldrig passerat drömgränsen i era liv – asså att väga 100+ kan jag berätta lite hur det är. Förutom att man ju ser lite plufsig ut så medför det också:

  • att kläder finns knappt att få fatt på i vanliga affärer. Hittar man nåt som passar får man hoppas att det ser bra ut. Brukligt är väl att man börjar från andra hållet....
  • att sätta sig på plaststolar, solstolar o annat av tafflig konstruktion, görs med största försiktighet. Suttit sönder mer än en grej i mina dar...
  • att man blir varm! Alla aktiviteter som innebär rörelse med finkläder undviks i det längsta eller så får man leva med pärlor i pannan eller på andra ställen... Dessa aktiviteter inkluderar dans, promenad, gå på stan, laga mat etc... (Jag säger inte att jag kommer sluta bli varm nu, men när eskimåfettet försvunnit hoppas jag kunna ta en dans eller två utan att se ut som jag duschat...)
  • att man börjar utstöta allehanda ljud (o jag syftar inte på fisar) när man skall göra vardagliga sysslor som att lyfta barn, knyta skor, gå i trappor o sånt. Mycket klassiska pustanden har det blitt. (Fast enligt Billy C har detta även med ålder att göra. Nu hittar jag inte just den scenen, men här finns mycket annat kul med honom. Om inte annat får ni en lektion in lite Glasgow accent...)

Börjar märka av att ni e några stycken som läser... Får påstötningar om jag att jag skriver för sällan. Jag skall naturligtvis försöka bättra mig, men det finns några saker som behöver finnas på plats innan man får till ett sånt här stycke: tid, nåt att skriva om, fungerande dator, nätverksuppkoppling, inspiration o lite annat smått o gott. Men som sagt jag skall försöka få till lite mer framåt.

Till sist – Drömgräns eller ej? Nån har sagt ”Vågen ljuger aldrig!”. Så gött att kunna använda det uttrycket nu för imorse stod den bevisligen på 99,0!! Skall aldrig tillbaka till tresiffrigt!

2 kommentarer:

  1. Mycket bra jobbat Mage! En annan drömgräns är den man drar och följdaktligen skjuter av det tredje steget på raketen!

    SvaraRadera
  2. Precis! Fantastiskt jobb där också!! Men när får man uppdatering på hur det går? Haglar ju inte precis med information från dig inte...

    SvaraRadera