måndag 27 april 2009

Vart tog det vägen?

Man kan lugnt säga att jag fick en liten chock idag. Klev upp på vågen och hade gått ner 5,7 kilo - på en vecka... Vart tog det vägen?

Oavsett - enligt statistiken har jag tappat 6,4 fett, gått upp 0,5 vatten & 0,2 annat.... Inte illa.

Stora A e glad men lite sur för jag har gått ner mer på en vecka än vad hon gjort på fyra! Men jag e kille o äter helt annorlunda så då går det hela lite fortare. (Haha)

Nu kommer det tydligen inte gå lika fort framöver för nu har jag tömt ut alla snabba rackare (glykogener o annat kemiskt). Resten e långsamt, gammalt ingrott (eskimå)fett.

Att jag vet allt detta beror på den något förunderliga vågen som skickar ström från ena fotsulan till den andra. Vips kommer en remsa ut med en massa data som typ: Impedance (424 ohm) BMR (2211 kcal) FFM (79,7 kg) o annat smått o gott.

106,5 kg! - måste konsultera gamla Obelix diagram för att få koll på när jag vägde så lite senast. Men det blir t hösten.

Glömde att skriva en sak igår som jag tog reda på i Fredags. På alla mina Pulverpaket står det: "Måltidsersättning (VLCD) bör inte användas som enda näringskälla under längre sammanhängande tid än tre veckor". Öhh - jag skall hålla på med detta i tio veckor?! Men tydligen e vi feta priviligerade här, så för oss går det bra att äta endast detta under lång tid. Sicken förmån!

Finns väldigt få andra saker där det e bra att vara tung. Har hittat en som e otvetydig - transportsträckor i slalombacken. Det e inte många som har glidit lika fort o långt som jag gjort på dem inte. Slut på det i framtiden.


Imorgon kommer det handla om spegeln!

2 kommentarer:

  1. Åh... ångesten stiger för varje sida jag läser...
    Jag som inte är så jättestor, men med en Spendrupsmuskel runt midjan... Behöver jag hålla på i 10 veckor om jag skulle falla för idén att äta pulver?
    Vad kostar det, dyrt? Inte lika dyrt som pulver som man drar in i näsan? :-)

    SvaraRadera
  2. Jämfört med all öl, pizza o annan skit du drar i dig e detta rena vinsten! Promise. Om du måste hålla på med Pulver i 10 veckor beror lite på hur fet du e o hur hårt du jobbar. Jag siktar på att va klar på 7 veckor. Om du e tillräckligt liten kanske du bara behöver skippa lite skit...

    SvaraRadera