söndag 26 april 2009

Matlagning

Omelett, med skinka - salt & peppar, mellan två rågbröd med smör på toppat med lite ketchup & en kall öl. Honungsmarinerad hel fläskytterfile, med timjansdoftande rotfrukter i ugn & hummus. Tunnbrödrullar med tunna skivor av f-filen, smör & lite fransk senap. Smörstekt falukorv med lättstuvad spenat. Detta har jag lagat och serverat i helgen.

Själv har jag under tiden satt i mig fem Pulver: två potatis & purjolökssoppa, en tomatsoppa och två chokladdryck. Great....

I lördags kväll blev jag så sugen, hungrig, förtvivlad, näringsbristande att jag bröt mot reglementet och satte i mig ett 5:e Pulver för dagen. EN pp-spoppa till! 125 kalorier... Den smakade himmelskt!

Men ska sanningen fram så har det gått fantastiskt bra, o den 5:e soppan tror jag va ok för jag hade gått 11000 steg, burit en jäkla massa virke, väggar, balar o annat husjox, samt spikat sönder varenda finger... Så jag hade nog bränt en X000 kalorier. Idag har jag burit ungefär lika mycke, men inte slått sönder fullt så många fingrar, och gått 10100 steg. Men endast 4 Pulver. Tycker detta går strålande totalt sett. Friggeboden står på plats. Ryssen har vatt fantastisk - det e även han som ätit nästan allt jag lagat! Synd om lilla B som drack för mycke såpbubblor, men hon fick å andra sidan åka helikopter.

I fredags skulle jag träna vid 11 - då skulle http://www.itrim.se/ stänga precis. What...? Men bara några timmar. Tjejerna (de kommer ihåg mitt namn efter 4 dar - jag kommer inte ihåg deras...) skickade ut mig på hälsospåret i stället. En promenad i Eriksbergsområdet på 25 minuter. Räntade till bra i stegräknarn - 4000 extra. 12000 totalt i Fredags - Now where talking!

Andra fenomen som dyker upp: byxorna glappar betänkligt, sover som jag aldrig gjort förut (bara det evinnerliga kissandet som stör..) Nummer två e ytterst sällsynt förekommande...

Har några läsare nu - Toalettdilemmat e tydligen mest spännande!

I morrn e det dags för vägning... Intressant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar