onsdag 22 april 2009

Lufsa

Ett av mina mål e att "lufsa" en stund varje kväll. Samla tankarna, lite motion o avslappning i ett så att säga. Har precis varit ute. Fantastiskt skönt. Kunde dock inte låta bli att "mäta" lite:

Runt kvarteret: 500 steg
Runt gårdarna: 400 steg
Till Ica o tillbaka: 500 steg (skall inte göra om det - på tok för mycke mat där..)

Förutom detta kikade jag naturligtvis in hos grannarna. Otroligt många som lagade mat - eller e min hjärna kanske lite felinställd just nu...

I övrigt har dagen varit alldeles utmärkt. Ingen hunger, pigg o glad, tränat och fått en del gjort hemma. Nästan som vanligt. Åt i lunchrummet idag - lite kul för helt plötsligt får man ju prata med andra människor på lunchen! Är ganska trött nu, kommer sova gott. Första positiva(?) tecknet på det långsiktiga målet dök upp idag - byxorna trillar ner!

Att träna gick dessutom oväntat bra. Trodde jag skulle "märka" av det låga energi intaget mer.

E det ketosen som satt igång...

Kan inte hitta min "dagbok" - illa. En av höjdpunkterna att fylla i vad man gjort. Misstänker både stora o lilla A.

2 kommentarer:

  1. Nästa gång du ska ta din kvällslufs, ring mig så kanske jag hakar på. Min rutt brukar vara Linnégatan upp, in i Slottskogen, förbi säldammen, in i Majorna (vid kolonilotterna), sedan gatan ner förbi er, Stigbergsliden, öl på Linnéterassen :-) På den promenaden borde man ha förbränt en öl va? :-)

    SvaraRadera
  2. Lufsen helt OK, ölen får bli vatten för min del.

    SvaraRadera