måndag 20 april 2009

Varför

Varför nu då detta? Lite fakta e kanske på sin plats:

Jag väger 112,2 kg
BMI 31,4
Fett 29,6% eller 33,2KG
Midjan mäter 118cm
Blodtryck 169/91 (sittande..)

Summa summarum Jag lider av FETMA. Allt enligt statistiken

Därför gäller följande från och med idag. Jag skall endast äta Pulver i 10 veckor eller tills dess att jag gått ner 17,5 kg. Fyra gånger om dagen skall jag äta Pulver (ja, ja - utblandat med vatten naturligtvis). Jag får krydda till det med lite oregano eller så - smaskens.... Jag får dricka kaffe och te samt skall dricka minst 3 liter vatten om dagen. ALLT annat e bannlyst.

Smaka på den!


Hur känns detta då? Jo - när jag idag blev övertygad om att detta är den bästa vägen, kände jag mig: Exalterad - spännande att se hur detta skall bli o hur jag kommer reagera; Stressad - hur blir det med familjemiddagar, bröllop, 40årsfester o allt som e inplanerat - plus alla dessa frågor & kommentarer - puuuhh. (Mamma - som tjatat i 15 år om att jag skall gå ner i vikt - reagerade med: "Neeeej, inte så!" Men insåg snabbt sitt misstag och ändrade attityd något...)

Tanken slog mig emellertid aldrig att jag inte skulle klara det - det är mer än fråga om hur det blir att klara det. Vilket snabbt leder till - kanske inte den starkaste men - den bästa känslan: Nyfiken - undrar hur jag kommer se ut...

Första dagen e i princip tillända. Det har gått väl - även om jag inte orkade riktigt i tennisen. Alle slog mig med 3-6, sen gav jag upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar