tisdag 21 april 2009

Kallt & Trist

Har frusit idag. Om det beror på kaloriintaget eller att det bara e kallt på kontoret e oklart. Men att frysa e en av (de lindrigare) biverkningarna man kan få. Andra är Gikt, Håravfall, Förstoppning och lite annat smått o gott. Har inte märkt nåt av dem - än...

Annars går det ganska bra - inte speciellt hungrig. Stöd från de som jag talat med och faktum e att tomatsoppan var en riktig höjdare. Om det sen beror på att resten av dagens intag bestått av två chokladdrycker & en sjukt(!) äcklig vaniljdryck är en annan fråga...

Men det e grymt trist.... hhhöööö. Åkte hem på lunchen för att få lite distraktion. Till middag hade H lagat god wok - jag drack te! Te...

8942 steg hittils - å så många fler blir det nog inte. Inga plus poäng där inte. Mer än 10000 om dan för att få det. Imorrn jäklar! Ska träna också - intressant.

En annan tanke som slagit mig idag e vilken genomslagskraft en enda människa kan ha - som jag inte ens känner. Hälsocoachen sa igår: "tycker du skall äta Pulver, gå 10000 steg om dagen, dricka 3 liter vatten, lufsa på kvällen och inte äta nåt sött." Nu sliter jag som en iller för att fixa detta. Och kommer göra det i 68 dar till!! Bara för att hon sa det!? Mystiskt. Gick så långt idag att jag inte slickade av fingret när lilla A spillde lite joggi - hmmm. Ja, ja det lilla faktumet att jag kommer gå ner 17kilo finns också där som motivation - men just nu e den största drivkraften att visa coachen - och mig - att jag skall fan fixa detta.

Löksoppa t lunch imorgon. Jippi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar