onsdag 29 april 2009

Speglar

Fastnade framför Barca-Chelsea i går kväll. Ganska trist match, men jag lyckades hålla mig vaken hela vägen ändå! Men, inget skrivande...

Heldagsmöten e förkastligt för stegräknarn - 4500... Lufsade lite på kvällen till Ica o fick på en 1100 till, men det duger inte.

Många frågar om jag inte e hungrig, o det e jag egentligen inte. Däremot saknar jag smaker. Igår på Ica så kände jag varenda doft (nötter doftar ljuvligt!!). Kunde förnimma hur varenda vara smakar o känns när man tuggar på den. Fastnade bland kylvarorna (letade efter hummus till stora A) o där fastnade jag framför leverpastejen...mmmm! Fick lämna detta himmel/helvete snabbt.

Skulle ju skriva om speglar - dessa förunderliga ting. Egentligen helt oharmeliga (konstigt ord) men man kan ju välja vad man vill se. Avstånd, vinkel, ljus, ljusvinklar, vinkel på kroppen kan ändras precis så att man får se det man vill. Har gjort detta i 15 år och lärt mig exakt var jag skall stå, hur jag skall stå, vilken lampa som skall vara tänd, vilken lampa som INTE skall va tänd, vilken tid på dagen det ska vara osv. - för att jag skall se hyfsat ok ut. Ändras någon parameter i ovanstående börjar sanningen skymta direkt...
Men nu e det nästan så att alla parametrar skall vara tvärtom. Allt det jag inte ville se, vill jag nu granska i minsta detalj. "Har nog tappat lite där, e det en muskel som syns, brösten e väl lite mindre....". Ja - e nog lite fåfäng ändå...

Nu väntar dag 10 på mig. Fyra Pulver, ett ton vatten, snus och kaffe - lajbans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar