onsdag 3 juni 2009

Klar!?

Efter en tung 40årsfest i lördags ställde jag mig på vågen på Söndag eftermiddag: - 94,9!! 17,3 kg på 6 veckor. Jag e klar! Fast alla säger att det e nu det börjar...

Nåväl - festen i lördags tog jag mig igenom på numera traditionellt vis. Mycket vatten och pulver. Festade till med en "bar" till efterrätten. Körde hem vid 0200 o vaknade pigg o alert vid 0745! Det e ju bud på att fortsätta med det - att vara nykter alltså (pulvret klarar jag mig utan...). Så gött! Vi får väl se, men mindre sprit blir det! F.ö. massvis med härliga positiva kommentarer! Kul!

Så - vad händer nu... Jo, en veckas upptrappning. Ett mål mat om dagen (lunch):

  • En handflata kokt fisk
  • En knytnäve kokta grönsaker
  • En knytnäve kokt potatis

Halleluja.....

I övrigt är det Pulver... Men bara en vecka till!!

Och hur var det att äta då? Nja, i måndags hade jag med mig egenlagat - och det var ingen omvälvande upplevelse. Mest att det var mycket mat och att jag blev väldigt mätt... Men igår åt jag lunch på restaurang, ungefär enligt ovanstående - det var fantastiskt!!

Kan lugnt säga att "Gubbarna" i magen har tagits på sängen av detta. De har haft 6 lata veckor. Pytsat runt lite soppa, och vatten. Bryskt väckta av att det dimper ner fast föda innebär att de far runt som studsbollar där nere. = Det kör en del i magen...

Tydligen kommer jag gå upp lite igen, men det kan jag ta. Det e otroligt många som kommenterar med typ: "nu får det va bra" "du börjar se ut som en planka", " du e alldeles hålögd". Intressant! O teorin om att kvinnor e mer ytliga än män håller ännu!

Stod brevid min kollega igår. Alla ansåg att jag var för smal och att han såg OK ut. Han e 1.88 o väger 85. Alltså ungefär lika lång och 10kg mindre än jag. Hmmm - det där med vad man förväntar sig spelar en viss roll. Jaja - bara avundsjuka!

Om nån undrar om matmåtten ovan så återkommer jag. De kommer spela en viss roll i mitt liv framöver..

Kan också meddela att "gelén i påsarna" nu i princip försvunnit! Nu e det bara "påsarna" kvar. Den interna kostymen hinner inte me - har gäddhäng både här o där. Stod inget om det i biverkningarna. Får kanske göra en kroppslyftning till slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar